Η δημιουργική βιομηχανία μπορεί να λειτουργήσει ως ένας παράγοντας βιώσιμης, έξυπνης και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξης για τις περιφέρειες. Παρά το γεγονός ότι ο τομέας έχει δεχθεί σοβαρό πλήγμα από την κρίση, κυρίως λόγω της μείωσης της ιδιωτικής και της δημόσιας δαπάνης για πολιτιστικά προϊόντα, πολλές από τις επιχειρήσεις του έχουν δείξει μεγάλη ανθεκτικότητα και ευελιξία υιοθετώντας καινοτόμες λύσεις.
Η διαδρομή του #RouteLab ξεκινά προσπαθώντας να ανακαλύψει τους δρόμους της δημιουργικής – πολιτιστικής βιομηχανίας και του ρόλου της στον τομέα της Βιώσιμης Ανάπτυξης, μπαίνοντας σε «ειδικές διαδρομές».
> Η δυναμική ανάπτυξης των Ιονίων Νήσων μέσω από την στήριξη της δημιουργικής βιομηχανίας
> Ο ρόλος της καινοτομίας στην ανάπτυξη του κλάδους της Δημιουργικής Βιομηχανίας
> Ο συσχετισμός του τουρισμού & της δημιουργικής βιομηχανίας. Ο τουρισμός, αν και δεν αποτελεί ξεκάθαρο κλάδο της δημιουργικής οικονομίας, μπορεί να αποφέρει μεγάλα κέρδη σε συνέργεια με τους τομείς που την απαρτίζουν.
> Οι τρόποι αξιοποίησης όλων των εν δυνάμει δημιουργικών πόρων τοπικού, αλλά και πανελλαδικού ενδιαφέροντος.
> Το πλαίσιο δράσεων τοπικών κοινωνιών προς την κατεύθυνση αξιοποίησης των ευκαιριών της δημιουργικής Οικονομίας για την στήριξη της κοινωνικής συνοχής.
> Η μεταφορά και αξιοποίηση εξειδικευμένης γνώσης και η δημιουργία συνεργειών, που παράγουν υπεραξίες προς όφελος των τοπικών κοινωνιών.
> Η Θέση των Ιονίων ως παράγοντας διασύνδεσης των χωρών της Μεσογείου, και άξονα εξωστρέφειας της Ελληνικής Δημιουργικής Βιομηχανίας.
Στον όρο «Πολιτιστικές και Δημιουργικές Βιομηχανίες» (ΠΔΒ) ή «Κλάδοι Πολιτισμού και Δημιουργικότητας» (ΚΠΔ) περιλαμβάνονται, όλες οι επιχειρήσεις παραγωγής εμπορεύσιμων αγαθών υψηλού αισθητικού ή συμβολικού χαρακτήρα που η χρήση τους αποσκοπεί στον ερεθισμό των βιωματικών αντιδράσεων του καταναλωτή. Το τελικό αγαθό ή υπηρεσία αποτελεί προϊόν πνευματικής ιδιοκτησίας και υπάγεται στη νομοθεσία περί προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων.
Ο όρος καλύπτει, δηλαδή, ένα ευρύ και ετερόκλητο φάσμα δραστηριοτήτων (αναπαραστατικές και εικαστικές τέχνες, σχεδιασμός, αρχιτεκτονική, διαφήμιση, εκδόσεις, οπτικοακουστικά μέσα, λογισμικό κ.λπ.) συναφών με το ευρύτερο πεδίο του πολιτισμού. Πιο ειδικά, περιλαμβάνονται οι παρακάτω τομείς: Εκτυπώσεις, Κατασκευές, Χειροτεχνίες (εκτυπώσεις έργων τέχνης, αναπαραγωγή προεγγεγραμμένων μέσων, κατασκευή κοσμημάτων, παιχνιδιών και μουσικών οργάνων), Λιανικό εμπόριο πολιτιστικών αγαθών (κύρια βιβλία και μουσικές εκδόσεις), Εκδόσεις (βιβλίων, εφημερίδων και περιοδικών), Εκδόσεις λογισμικού και προγραμματισμός ηλεκτρονικών συστημάτων, Οπτικοακουστικά (κινηματογράφος, μουσική, φωτογραφία), Τηλεόραση και Ραδιόφωνο, Αρχιτεκτονική, Διαφήμιση, Design, Τέχνες (χορός, θέατρο, εικαστικά), Βιβλιοθήκες και Μουσεία.
Στα Παλαιά Σφαγεία Πατρών στις 9, 10 & 11 Δεκεμβρίου 2021, η 3ηη στάση του RouteLab, εναρμονισμένη στις απαιτήσεις της εποχής, μετασχηματίστηκε ψηφιακά και δημιούργησε τo DigiLab by RouteLab. Η τριήμερη ειδική σειρά ενημερωτικών εκδηλώσεων – συναντήσεων Μεταφοράς Γνώσης πραγματοποιήθηκε με τη σφραγίδα του #RouteLab και τη συν-διοργάνωση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, του ΣΕΒ ΠΕ & ΔΕ του ΤΕΕ / ΤΔΕ, της ΠΕΔ Δυτικής Ελλάδας, του Περιφερειακού Τηλεοπτικού Σταθμού ΙΟΝΙΑΝ TV, καθώς και τη στήριξη των Επιμελητηρίων Αχαΐας, Αιτωλοακαρνανίας και Ηλείας, του Πανεπιστημίου Πατρών και του προγράμματος egg της Τράπεζας Eurobank.
Από την Πάτρα και τα Παλαιά Σφαγεία, το RouteLab έφτασε σε όλον τον κόσμο και μετέφερε τη γνώση, την εμπειρία, τους εναλλακτικούς δρόμους του επιχειρείν και υποσχέθηκε σε κοινό και τηλεθεατές ότι θα συνεχίσει την ανοδική πορεία του.